مراحل اجرای روف گاردن

این روش به صورت مربعی و با قوطی 4*4 صورت می گیرد. با استفاده از کروم کاری می توانیم آب باران، برف و آب اضافی آبیاری را به سمت چاه خروج آب هدایت کنیم. بعد از شیب بندی، ایزولاسیون انجام می شود. برای این کار از ایزوگام یا ورق های عایق استفاده می کنند. ورق های عایق شامل ژئوتکستایل، ژئوممبران، ژئوکامپوزیت و ... می شوند. جنس صفحات را با توجه به نوع منطقه و شرایط آب و هوایی آن انتخاب می کنند. یکی از مراحل مهم در زیرسازی روفگاردن، شبکه بندی آهنی آن می باشد. باید توجه داشت که تاسیسات برقی و مکانیکی در زیر این لایه قرار می گیرند. ضمن اینکه، مسیر خروج آب هم از زیر این شبکه می باشد. عبور تاسیسات و آب باعث شده تا این شبکه در ارتفاع 15-35 سانتی متر از سطح زمین قرار بگیرد. ابعاد شبکه آهنی با توجه به نوع طراحی تعیین می شوند.
مرحله دوم : اجرای تاسیسات
در این مرحله، محل قرارگیری لوله های آب در پشت بام بررسی می شوند. همچنین جعبه های گل و گیاه در قسمت های مختلف روفگاردن قرار می گیرند. در ادامه، شلنگ های آبیاری را از زیر شبکه آهن عبور می دهند و به محل موردنظر می رسانند. سپس لوله های برق و کابل ها را نصب می کنند. در این زمان، نقاطی را برای نورپردازی در نظر می گیرند. با توجه به نوع طراحی، نورپردازی را در دیوارها، هم کف، باربیکیو و محل پمپ سیستم آبیاری به کار می برند. در برخی موارد، لوله کشی گاز هم انجام می دهند. بعضی از افراد برای اینکه از یک آلاچیق گرم در زمستان بهره مند شوند، اقدام به این کار می کنند.
مرحله سوم : نصب باکس های گل
در این مرحله، به قوطی های 4*4 ضد زنگ می زنند و آنها را به شبکه آهنی وصل می کنند. سپس ورق های گالوانیزه 3 میلی متری را داخل باکس ها قرار می دهند. با این کار تمام سطح باکس را می پوشانند. قبلا در کارخانه ها، عملیات خمکاری بر اساس ابعاد، روی این ورق ها صورت می گیرد. در ادامه، سوراخ هایی در زیر باکس ها ایجاد می کنند تا آب اضافی از آن خارج شود. سپس گیاه موردنظر را در این باکس ها می کارند. معمولا عمق کاشت گیاه نباید از 50 سانتی متر کمتر باشد. داخل باکس ها را با یک لایه عایق (مثل ژئوتکستایل) می پوشانند. سپس حجم مناسبی از خاک را درون باکس ها می ریزند. در نهایت گیاه را می کارند. بلافاصله بعد از کاشت گیاه، سیستم آبیاری را روشن می کنند. در روز اول، گیاه را غرق آب می نمایند. سپس عملیات زیرسازی باکس ها را انجام می دهند. برای این کار از چوب زیرساز استفاده می کنند. بعد از این کار، چوب ترمو را روی آن نصب و با کمک منگنه برقی و پیچ روی آن محکم می کنند.
مرحله چهارم : نصب ورق پانچ و ترموود
در این مرحله، ورق پانچ و ترموود نصب می شوند. روی شبکه آهنی اجرا شده را با استفاده از ورق پانچ 3 میلی متری جوشکاری می کنند. قسمت هایی از کف، چوب ترمو یا آلاچیق را نباید با ورق پوشاند. این بخش ها در طراحی مشخص شده اند. استفاده از ورق پانچ باعث می شود تا آب باران از روی کار تمام شده، عبور کند و به بخش زیرین شبکه آهنی برسد. در برخی موارد روی این ورق ها را به وسیله چمن مصنوعی می پوشانند. نکته حائز اهمیت در اینجا این است که سطح این ورق ها توسط یک لایه ضد زنگ پوشیده شده است. برای قسمت هایی که ورق ضدزنگ وجود ندارد، چوب زیرساز به کار می برند. سپس روی آن را با استفاده از چوب ترمو می پوشانند. مراحل اجرای روف گاردن شامل 4 مرحله بالا می شوند.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،
[ ۲۷ دی ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۰۶:۵۰ ] [ pari ]
[ نظرات (0) ]
[ ]